Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBaldo, Carlos M.; Wareham, Justin D.; Seidel, Julie P.
TitelUsing Panel Discussions to Enhance Ethical Learning
QuelleIn: Management Teaching Review, 8 (2023) 2, S.111-127 (17 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Baldo, Carlos M.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2379-2981
DOI10.1177/23792981221087609
SchlagwörterGroup Discussion; Ethics; Class Activities; College Students; Higher Education
AbstractThis article describes an exercise that develops students' capacity to identify ethical dilemmas, apply ethical frameworks, and consider ethical issues from multiple perspectives. The exercise consists of five interrelated activities that take place over the course of several weeks, with the central activity being a panel discussion featuring businesspeople from the local community. The exercise provides opportunities for students to work as a class, in small groups, and individually, and its culmination is a reflective essay that helps students internalize core concepts about business ethics. The exercise can be executed in a face-to-face class or a synchronous online environment. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Management Teaching Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: