Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWilliams, Sarin
TitelEasing into Jazz Improvisation with the Blues
QuelleIn: Journal of General Music Education, 36 (2023) 3, S.19-25 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Williams, Sarin)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
DOI10.1177/27527646231154542
SchlagwörterMusic Education; Skill Development; Creative Activities; Music Activities; Elementary Secondary Education; Music Theory; Music Techniques
AbstractAlthough there is a consensus that it is important to teach jazz and the skill of improvisation inherent within it, many feel unprepared to do so. This article presents a simple way for beginners to improvise through the blues scale and harmonic progression at any present skill level in kindergarten through high school general music coursework. This practical method addresses the Creating pillar of the 2014 Music Standards while enhancing students' and instructors' musical skills and leadership skills, and presenting an avenue for live performance. Teachers and students alike can feel empowered to learn jazz improvisation with the "correct notes" provided through these friendly steps that I have been using in my own teaching for over 15 years. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: