Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCarbonaro, William; Lauen, Douglas L.; Levy, Brian L.
TitelDoes Cumulative Exposure to High-Poverty Schools Widen Test-Score Inequality?
QuelleIn: Sociology of Education, 96 (2023) 2, S.81-103 (23 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Carbonaro, William)
ORCID (Lauen, Douglas L.)
ORCID (Levy, Brian L.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0038-0407
DOI10.1177/00380407221147889
SchlagwörterPoverty; Disadvantaged Schools; Grade 8; Mathematics Tests; Reading Tests; Scores; Educational Environment; Equal Education; Time Factors (Learning); Achievement Gap; Elementary Education; Socioeconomic Influences; Middle Schools; North Carolina
AbstractAlthough there is an abundance of research on the association of school poverty (or socioeconomic status) and test score level, there is very little rigorous longitudinal evidence on the cumulative effects of exposure to differing school contexts. Drawing from methods used first in epidemiology and then in neighborhood effects research, we use population-level longitudinal data from North Carolina to estimate a structural nested mean model that permits proper adjustment for time-varying confounding. Unlike panel data studies using student fixed effects, which often report close to null findings, we find evidence of modest but significant negative effects of school poverty composition on eighth-grade reading and math test scores in models that control for third-grade test scores and baseline treatment status. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Sociology of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: