Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMsonde, Sydney Enock
TitelRevisiting the Idea of Learner-Centered Pedagogy: The Theoretical Perspective
QuelleIn: Journal of Education, 203 (2023) 2, S.468-478 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Msonde, Sydney Enock)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0574
DOI10.1177/00220574211031970
SchlagwörterEducational Theories; Teaching Methods; Student Centered Learning; Constructivism (Learning); Humanism; Learning Processes; Outcomes of Education
AbstractOver the years, three common theoretical perspectives dominated the practices of learner-centered pedagogy (LCP) across the world. These perspectives include constructivism, humanism, and transformative theoretical traditions. This article critically examines the contributions and weaknesses of these theoretical traditions as ways of conceptualizing how learning occurs. Then, the researcher revisited the idea of "learner-centered pedagogy" in a new theoretical strand that strives to engage learners in discerning critical aspects of the object of learning. Therefore, it is argued that the new theoretical strand, the variation theory, makes a powerful contribution to LCP practices in bringing about student learning. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: