Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBuelow, Stephanie; Koja, Cassandra; Tom, Matthew; Bacon, Heidi R.
TitelCreating a Common Discourse on Practitioner Inquiry as Stance
QuelleIn: Journal of Adolescent & Adult Literacy, 66 (2023) 5, S.301-307 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Bacon, Heidi R.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1081-3004
DOI10.1002/jaal.1278
SchlagwörterChange Agents; Independent Study; Reflective Teaching; Elementary Secondary Education; Literacy Education; Teaching Methods; Learning Processes; Teacher Researchers; Teacher Education; Faculty Development
AbstractPractitioner Inquiry (PI) is the systematic, intentional study of one's professional practice. It makes reflective teaching visible and actionable. In this article, we reflect on our experiences as practitioner researchers across elementary, secondary, and teacher education and engage in critical conversations with one another to present a common discourse around the complexities of PI. We elucidate the ways that PI positions literacy educators as self-directed learners, agents of change, and storytellers to recenter literacy teaching and learning. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Adolescent & Adult Literacy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: