Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLo, Meng-Ting; Perry, Andrew H.; Berenbon, Rebecca
TitelAn In-Depth Analysis of the Perceived Stress Scale among College Freshmen and Transfer Students
QuelleIn: Measurement and Evaluation in Counseling and Development, 55 (2022) 4, S.286-302 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Lo, Meng-Ting)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0748-1756
DOI10.1080/07481756.2022.2034479
SchlagwörterStress Variables; College Freshmen; Transfer Students; At Risk Students; Mental Disorders; Gender Bias; Psychological Patterns; Student Attitudes
AbstractThe PSS10 has been used widely and is helpful to identify at-risk individuals for clinical mental illness such that timely early intervention can be provided. Directions for applying PSS10 with college freshmen and transfer students are suggested noting several non-negligible psychometric concerns including gender bias and violation of ordinality assumption. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Measurement and Evaluation in Counseling and Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: