Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHornbeck, Dustin; Malin, Joel R.; Duncheon, Julia C.; Tan, Jing
TitelHigh School Principals' Perceptions of Dual Enrollment Policy in Ohio and Texas
QuelleIn: NASSP Bulletin, 107 (2023) 1, S.41-59 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Hornbeck, Dustin)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0192-6365
DOI10.1177/01926365231158595
SchlagwörterPrincipals; High Schools; Administrator Attitudes; Dual Enrollment; Student Motivation; College Credits; Equal Education; Ohio; Texas
AbstractDual enrollment policies and programs, where students earn both high school and college credits, have been scaled up across the United States in the last two decades. In this mixed methods study, we survey high school principals in Ohio and Texas, two states with robust dual enrollment policies. The study addressed one broad research question: "What are principals' perceptions of dual enrollment access, participation, and governance?" Findings revealed three main themes: (1) economic/credential student motivations for dual enrollment; (2) mixed views about rigor; (3) issues surrounding the loss of principal autonomy. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "NASSP Bulletin" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: