Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHa, Hye Jin; Jang, Taehun; Sohn, Sang Ho
TitelCurrents Induced in a Circular Loop by an Oscillating Magnet
QuelleIn: Physics Education, 57 (2022) 6, Artikel 065013 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Ha, Hye Jin)
ORCID (Jang, Taehun)
ORCID (Sohn, Sang Ho)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-9120
DOI10.1088/1361-6552/ac8a86
SchlagwörterScience Instruction; Magnets; Motion; Laboratory Equipment; Laboratory Experiments; Mathematical Formulas; Science Experiments; Energy; Equations (Mathematics); Scientific Concepts; Concept Formation
AbstractIn this study, we derived several formulas for the currents induced in a circular loop by a magnet connected to a spring-based simple harmonic oscillation system. In addition, we conducted an experiment for measuring the induced currents and compared the results with the theoretical prediction. It was confirmed that the prediction from the derived formulas fits well with experimental results. Via derived formulas and a simple experiment, Faraday's Law and Lenz's Law could be easily explained. (As Provided).
AnmerkungenIOP Publishing. 190 North Independence Mall West Suite 601, Philadelphia, PA 19106. Tel: 215-627-0880; Fax: 215-627-0879; e-mail: ped@ioppublishing.org; Web site: https://iopscience.iop.org/journal/0031-9120
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: