Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHaynes, Chayla
TitelThe Susceptibility of Teaching to White Interests: A Theoretical Explanation of the Influence of Racial Consciousness on the Behaviors of White Faculty in the Classroom
QuelleIn: Journal of Diversity in Higher Education, 16 (2023) 1, S.97-108 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Haynes, Chayla)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1938-8926
DOI10.1037/dhe0000256
SchlagwörterCollege Faculty; White Teachers; Racial Factors; Teacher Behavior; Whites; Power Structure; Disadvantaged; Social Justice; Educational Quality; College Instruction; Critical Race Theory; Racism; Racial Identification; Racial Attitudes
AbstractThis article presents the White racial consciousness and faculty behavior (WRC/FB) model, which emerged from a constructivist grounded theory study I conducted. The WRC/FB model represents the inextricable link between racial consciousness and White faculty behaviors that either challenge or serve White interests and, consequently, White supremacy. This research broadens the higher education literature on teaching and learning by using Kimberlé Crenshaw's restrictive and expansive views of equality framework and Derrick Bell's interest convergence principle to establish a connection between advancing racial justice and excellence in college teaching. (As Provided).
AnmerkungenAmerican Psychological Association. Journals Department, 750 First Street NE, Washington, DC 20002. Tel: 800-374-2721; Tel: 202-336-5510; Fax: 202-336-5502; e-mail: order@apa.org; Web site: http://www.apa.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Diversity in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: