Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBustamante, Maria Cristina P.; Fajardo, Margarita Felipe
Titel"Yes, What Else?": Hybrid Forms of Teacher Power in College Classrooms
QuelleIn: Journal of Classroom Interaction, 57 (2023) 1, S.6-17 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0749-4025
SchlagwörterCollege Faculty; Power Structure; Teacher Student Relationship; Interaction; Interpersonal Communication; Teacher Attitudes; Student Attitudes; Foreign Countries; Undergraduate Students; Teaching Styles; Intention; Beliefs; Philippines
AbstractTeacher power is a crucial component in understanding power dynamics in classroom discourse. Using Schrodt et al.'s typology of power bases as a lens, this qualitative case study discovered that teacher participants used hybrid forms of power when interacting with their college students in one block-section class in the Philippines. Moreover, the study revealed that communication in the classroom tends to break down when there is a mismatch between teachers' and students' assumptions about the best ways to facilitate learning. This study extends the theories on teacher power by demonstrating that power bases can manifest simultaneously instead of separately in a discourse. (As Provided).
AnmerkungenUniversity of Houston, College of Education. 442 Farish Hall, Houston, TX 77204-5026. Web site: https://jciuh.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Classroom Interaction" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: