Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAntar, Rafi
TitelVideo Games, the Brain and Magical Thinking: A 21st Century Controversy
QuelleIn: E-Learning and Digital Media, 20 (2023) 2, S.102-114 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Antar, Rafi)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
DOI10.1177/20427530221107779
SchlagwörterVideo Games; Cognitive Processes; Fantasy; Young Children; Child Development; Cognitive Development
AbstractThe following article is a thorough literature review, discussing the impact of media technology on brain development in the context of magical thinking. This systematic literature review discusses the impact of video gaming on magical thinking in early childhood. The purpose of this paper is to shed light on how media technology, especially video games, can influence the cognitive process in children, thus their magical thoughts. In conclusion, more research needs to be done in regards to magical thinking, and video gaming. There is still a controversy about the extent media technology can influence a child's discrimination between fantasy, and reality. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: