Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKorthals, Roxanne; Schils, Trudie; Borghans, Lex
TitelTrack Placement and the Development of Cognitive and Non-Cognitive Skills
QuelleIn: Education Economics, 30 (2022) 5, S.540-559 (20 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Schils, Trudie)
ORCID (Borghans, Lex)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0964-5292
DOI10.1080/09645292.2021.2010277
SchlagwörterForeign Countries; Elementary School Students; Secondary School Students; Track System (Education); Thinking Skills; Skill Development; Outcomes of Education; Grade 6; Self Concept; Student Motivation; Personality Traits; Netherlands
AbstractWe investigate the effect of being in the high track for secondary school students on cognitive and non-cognitive skill outcomes. Dutch students are assigned to tracks at the end of elementary school based on a test score. We use this test score in a fuzzy regression discontinuity design to exploit the discontinuity in the probability to be assigned to the high track. Our results show that track placement influences cognitive outcomes positively, but leaves students with worse non-cognitive skills. Marginal students therefore face a tradeoff if they could choose the high track over the lower track. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Economics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: