Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNylund-Gibson, Karen; Garber, Adam C.; Singh, Jay; Witkow, Melissa R.; Nishina, Adrienne; Bellmore, Amy
TitelThe Utility of Latent Class Analysis to Understand Heterogeneity in Youth Coping Strategies: A Methodological Introduction
QuelleIn: Behavioral Disorders, 48 (2023) 2, S.106-120 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Nylund-Gibson, Karen)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0198-7429
DOI10.1177/01987429211067214
SchlagwörterCoping; Multivariate Analysis; High School Students; Student Behavior; Stress Variables; Psychological Patterns; Heterogeneous Grouping
AbstractLatent class analysis (LCA) is a useful statistical approach for understanding heterogeneity in a population. This article provides a pedagogical introduction to LCA modeling and provides an example of its use to understand youths' daily coping strategies. The analytic procedures are outlined for choosing the number of classes and integration of the LCA variable within a structural equation model framework, specifically a latent class moderation model, and a detailed table provides a summary of relevant modeling steps. This applied example demonstrates the modeling context when the LCA variable is moderating the association between a covariate and two outcome variables. Results indicate that students' coping strategies moderate the association between social stress and negative mood; however, they do not moderate the social stress-positive mood association. Online supplemental materials include R (MplusAutomation) code to automate the enumeration procedure, ML three-step auxiliary variable integration, and the generation of figures for visually depicting LCA results. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications and Hammill Institute on Disabilities. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Behavioral Disorders" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: