Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMizumoto, Atsushi
TitelCalculating the Relative Importance of Multiple Regression Predictor Variables Using Dominance Analysis and Random Forests
QuelleIn: Language Learning, 73 (2023) 1, S.161-196 (36 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Mizumoto, Atsushi)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0023-8333
DOI10.1111/lang.12518
SchlagwörterPredictor Variables; Artificial Intelligence; Evaluation Methods; Multiple Regression Analysis; Correlation; Second Language Learning; Language Research
AbstractResearchers often make claims regarding the importance of predictor variables in multiple regression analysis by comparing standardized regression coefficients (standardized beta coefficients). This practice has been criticized as a misuse of multiple regression analysis. As a remedy, I highlight the use of dominance analysis and random forests, a machine learning technique, in this method showcase article for accurately determining predictor importance in multiple regression analysis. To demonstrate the utility of dominance analysis and random forests, I reproduced the results of an empirical study and applied these analytical procedures. The results reconfirmed that multiple regression analysis should always be accompanied by dominance analysis and random forests to identify the unique contribution of individual predictors while considering correlations among predictors. I also introduce a web application for facilitating the use of dominance analysis and random forests among second language researchers. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: