Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHadley, Elizabeth Burke; Newman, Katherine Mackay
TitelPrioritizing Purposeful and Playful Language Learning in Pre-K
QuelleIn: Reading Teacher, 76 (2023) 4, S.470-477 (8 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Hadley, Elizabeth Burke)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
DOI10.1002/trtr.2161
SchlagwörterPreschool Children; Preschool Education; Play; Learning Processes; Learning Activities; Oral Language; Student Centered Learning; Language Acquisition; Educational Strategies; Educational Objectives; Teaching Guides
AbstractUsing play to meet specific learning goals in pre-k can be challenging. In this article, we discuss why play is an essential activity for pre-k learning. We share some research on the importance of supporting unconstrained, trifecta skills like oral language in the context of child-centered, playful activities. We explain the importance of teacher scaffolding during play to meet specific language learning goals. Finally, we give practical strategies for planning and implementing play activities that will make a difference for children's language growth. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: