Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLiu, Yanhong; Cochrane, Wendy S.; Fox, Dylan; Sanetti, Lisa M. Hagermoser
TitelTreatment Integrity of Intervention Studies in Professional School Counseling from 1997 to 2018: A Systematic Review
QuelleIn: Professional School Counseling, 23 (2019) 1, (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Liu, Yanhong)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1096-2409
DOI10.1177/2156759X20907068
SchlagwörterSchool Counseling; Intervention; Program Implementation; Integrity; Program Evaluation; Educational Research; Elementary School Students; High School Students; Definitions; Trend Analysis; School Counselors
AbstractTreatment integrity (TI) refers to the degree to which an intervention is implemented as intended. We analyzed 67 youth intervention studies published in "Professional School Counseling" from 1997 to 2018. More than half (55%) of the interventions were operationally defined and 16.4% of the studies monitored TI, but only 6% systematically evaluated TI. Results provide insight into school counseling interventions with implications for practicing school counselors. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Professional School Counseling" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: