Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNgindiru, Virginia; Mburu, James; Chepngetich, Irene
TitelAccelerated Learning to Reach Children Furthest Behind
QuelleIn: Childhood Education, 98 (2022) 4, S.14-23 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-4056
DOI10.1080/00094056.2022.2103325
SchlagwörterAcceleration (Education); Educationally Disadvantaged; Formative Evaluation; Grouping (Instructional Purposes); Foreign Countries; Literacy; Numeracy; Goal Orientation; Program Implementation; COVID-19; Pandemics; Kenya
AbstractAccelerated learning programs (ALP) around the world are helping disadvantaged, over-age, out-of-school children and youth catch up to their more advantaged peers. The Teaching at the Right Level (TaRL) approach applies principles of formative assessments and level-wise grouping and learning to ensure children lagging in the foundational literacy and numeracy competencies catch up within a relatively short period, usually 30-50 days. This article discusses the implementation of ALP in Kenya: the adaptations made, the evolution of the approach over time, and the impact of COVID-19 lockdowns. (ERIC).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Childhood Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: