Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDoumas, Diana M.; Midgett, Aida; Hausheer, Robin
TitelA Pilot Study Testing the Efficacy of a Brief, Bystander Bullying Intervention: Reducing Bullying Victimization among High School Students
QuelleIn: Professional School Counseling, 25 (2021) 1, (11 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Doumas, Diana M.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1096-2409
DOI10.1177/2156759X211018651
SchlagwörterBullying; Intervention; Victims; Audiences; Prosocial Behavior; Program Effectiveness; High School Students; Prevention; Training; Role Playing; Fidelity
AbstractThis study examined the efficacy of a brief, bystander bullying intervention (STAC) among high school students using a randomized controlled design. Results indicate that intervention students reported significantly greater reductions in bullying victimization at a 30-day follow-up compared to control students. At 3 months, although the intervention group sustained initial effects, control students also reported significant reductions in victimization. Findings from this pilot study provide preliminary support for the intervention. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Professional School Counseling" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: