Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrant, Jacek
TitelThe Curriculum Question and School Economics: Three Educational Scenarios for the Future
QuelleIn: Journal of Social Science Education, 21 (2022) 2, S.1-21 (21 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Brant, Jacek)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1611-9665
SchlagwörterEducational Objectives; Curriculum Development; Student Centered Learning; Holistic Approach; Economics; Definitions; Educational Philosophy; Role of Education; Fundamental Concepts; Epistemology; Student Empowerment
AbstractEducation debate often appears polarised between those who advocate a specific curriculum that should be "delivered" by teachers and those that advocate student-centred approaches that develop skills and understanding. This paper goes to the heart of the tension via an exploration of the "curriculum question." The purpose of this article is to challenge Future 1 and Future 2 curriculum approaches and offer a more holistic vision of school economics that empowers teachers and students. (ERIC).
AnmerkungenJournal of Social Science Education. Bielefeld University Faculty of Sociology, Universitätsstraße 25, 33615 Bielefeld, Germany. Tel: +49-521-106-3985; Fax: +49-521-106-153986; e-mail: info@jsse.org; Web site: http://www.jsse.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Social Science Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: