Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChae, Nancy
TitelCollegial, Competent, and Consultative Supervision: A Peer Supervision Approach for School Counselors
QuelleIn: Professional School Counseling, 26 (2022) 1, (10 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Chae, Nancy)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1096-2409
DOI10.1177/2156759X221138233
SchlagwörterCollegiality; School Counselors; Supervision; Peer Evaluation; Professional Development; Consultation Programs
AbstractCollegial, competent, and consultative supervision is a practical, innovative approach to peer supervision for practicing school counselors. This integrative approach is inspired by Cheston's Ways Paradigm framework, uses the Ronnestad and Skovholt model of counselor development, and is supported by empirical studies about peer consultation and supervision. This article suggests strategies for practicing school counselors to engage in peer supervision in collegial, competent, and consultative ways. It addresses limitations, implications, and future research directions. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Professional School Counseling" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: