Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDomokos, Sophia; Huey, Melissa
TitelSimple Metacognitive Prompts for Enhancing Student Learning: An Interdisciplinary Study
QuelleIn: Journal of Education, 203 (2023) 1, S.113-117 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Domokos, Sophia)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0574
DOI10.1177/00220574211017290
SchlagwörterCollege Students; Metacognition; Prompting; Academic Achievement; Psychology; Physics; Instruction; Cognitive Processes; Study Habits; Instructional Effectiveness; Self Esteem; Comprehension; Correlation; New York (New York)
AbstractShort metacognitive prompts--like "minute papers"--are simple enough to be widely adopted by instructors. But do they work? We investigate how they affect college students' performance in quantitative (Physics) and qualitative (Psychology) courses, comparing classes which received metacognitive prompts to those that did not. We find significant improvement in performance in Psychology and borderline significant improvement in Physics. While the interventions did not raise students' confidence, interviews with students revealed that the prompts helped them process course material and study for exams. This is one of few studies to directly compare the effectiveness of metacognitive prompts across disciplines. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: