Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRipani, Giulia
TitelStorytelling: An Engaging Teaching Tool in Ensemble Classes
QuelleIn: Music Educators Journal, 109 (2022) 2, S.22-28 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Ripani, Giulia)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0027-4321
DOI10.1177/00274321221137336
SchlagwörterStory Telling; Music Education; Music Teachers; Learning Strategies; Educational Environment; Teaching Methods
AbstractHow can music educators create an engaging and supportive learning environment in ensemble classes? I propose using storytelling as a teaching tool to foster music learning and musical engagement in a relaxed, inviting, and focused atmosphere. Although storytelling cannot replace traditional teaching methods, it can help students understand technical concepts, develop bodily sensations, improve musical imagination, and develop a sense of community. I therefore address different aspects of storytelling to promote a more informed use of stories in ensemble classes. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Music Educators Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: