Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCook, Dani Brecher
TitelIs the Library One-Shot Effective? A Meta-Analytic Study
QuelleIn: College & Research Libraries, 83 (2022) 5, S.739-750 (12 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-0870
SchlagwörterLibrary Instruction; Academic Libraries; Information Literacy; Instructional Effectiveness; College Students; Teaching Methods; Library Research
AbstractThe one-shot instruction session is a dominant mode of teaching in academic libraries. While many conference presentations and articles about methods have been shared, there is little consensus about whether a single library session promotes student learning about information literacy topics. This meta-analysis gathers studies that employ quantitative measures of student learning in an attempt to determine if the one-shot is an effective modality for learning. Results indicate the need for a more critical look at the grouping of "one-shot" as a methodology and the need for further robust research on acquisition of student learning outcomes in the one-shot context. (As Provided).
AnmerkungenAssociation of College and Research Libraries. 50 East Huron Street, Chicago, IL 60611. e-mail: acrl@ala.org; Web site: http://crl.acrl.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "College & Research Libraries" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: