Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShores, Kenneth; Steinberg, Matthew P.
TitelFiscal Federalism and K-12 Education Funding: Policy Lessons from Two Educational Crises
QuelleIn: Educational Researcher, 51 (2022) 8, S.551-558 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Shores, Kenneth)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-189X
DOI10.3102/0013189X221125764
SchlagwörterElementary Secondary Education; Educational Finance; Educational Policy; Economic Climate; COVID-19; Pandemics; Policy Analysis; Federal Legislation; Federal Aid; Emergency Programs; Grants
AbstractWe synthesize and critique federal fiscal policy during the Great Recession and COVID-19 pandemic. First, the amount of aid during both crises was inadequate to meet policy goals. Second, the mechanisms used to distribute funds were disconnected from policy goals and provided different levels of aid to districts with equivalent levels of economic disadvantage. Third, data tools are missing, making it difficult to understand whether funds were used to meet policy goals. Details for these results are provided along with policy recommendations. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Researcher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: