Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHarison, Casey
TitelA Big Book in the History Classroom: Victor Hugo's "Les Misérables"
QuelleIn: History Teacher, 55 (2022) 3, S.497-528 (32 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-2745
SchlagwörterHistory Instruction; Literature; Undergraduate Students; Teaching Methods; European History
AbstractIn this article, the author details an undergraduate senior seminar titled "History and Literature," for which the main project was a close reading of a big book: Victor Hugo's Les Misérables (1862). Despite reservations about the style of the material, the "great books" approach to teaching, and the challenge of compelling students to undertake the project of reading a big book, the seminar occurred in spring semester 2017. This article provides background and context on Victor Hugo and "Les Misérables," and the author discusses the outcomes of the seminar. (ERIC).
AnmerkungenSociety for History Education. California State University, Long Beach, 1250 Bellflower Boulevard, Long Beach, CA 90840-1601. Tel: 562-985-2573; Fax: 562-985-5431; Web site: http://www.societyforhistoryeducation.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "History Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: