Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPinochet, Jorge
TitelThe Little Robot, Black Holes, and Spaghettification
QuelleIn: Physics Education, 57 (2022) 4, Artikel 045008 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Pinochet, Jorge)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-9120
SchlagwörterRobotics; Astronomy; Scientific Concepts; Oceanography; Mathematics; Theories; Scientific Principles; Undergraduate Students; Motion; Mechanics (Physics)
AbstractThe tidal forces generated by a black hole can be so powerful that they cause unlimited stretching, known as spaghettification. A detailed analysis of this phenomenon requires the use of Einstein's theory of general relativity. The aim of this paper is to offer an up-to-date and accessible analysis of spaghettification, in which the complex mathematics of Einstein's theory are replaced with the simpler and more intuitive concepts of Newtonian gravity. The article can serve as educational material for undergraduate modern physics or astronomy courses. (As Provided).
AnmerkungenIOP Publishing. 190 North Independence Mall West Suite 601, Philadelphia, PA 19106. Tel: 215-627-0880; Fax: 215-627-0879; e-mail: ped@ioppublishing.org; Web site: https://iopscience.iop.org/journal/0031-9120
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: