Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLischer, Suzanne; Safi, Netkey; Dickson, Cheryl
TitelRemote Learning and Students' Mental Health during the COVID-19 Pandemic: A Mixed-Method Enquiry
QuelleIn: Prospects, 51 (2022) 4, S.589-599 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Lischer, Suzanne)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0033-1538
DOI10.1007/s11125-020-09530-w
SchlagwörterCOVID-19; Pandemics; Undergraduate Students; Mental Health; Coping; Distance Education; Stress Variables; School Closing
AbstractThe disruption caused by COVID-19 in the educational sector may last longer than originally predicted. To better understand the current situation, this article analyses the mental health status of university students during the pandemic and investigates the learning conditions needed to support students. The sample included 557 undergraduate students who took part in an online survey. Overall, the students reported coping well during lockdown but indicated that lecturers were challenged by distance teaching, which created some stress for the students. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Prospects" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: