Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBedsole, Nathan H.; Hahn, Taylor Ward
TitelThe Uses of Conspiracy
QuelleIn: Communication Teacher, 37 (2023) 1, S.35-39 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1740-4622
DOI10.1080/17404622.2022.2050414
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Beliefs; Misconceptions; Communication (Thought Transfer); Learner Engagement; Identification; Persuasive Discourse; Learning Activities
AbstractThis lesson offers students a way to analyze conspiracy theories while neither platforming dangerous ideas nor dismissing them as unworthy of academic study. Ideal for argument or rhetoric courses, first, the lesson advances conspiracy theories as a recognizable species of argument; second, the lesson uses a truncated version of Toulmin's model of argument to equip students to engage the reasoning behind conspiratorial claims rather than the claim or its evidence. In so doing, students learn to isolate the most vulnerable part of an argument--what Toulmin calls its "warrant." By the lesson's end, students engage in an empathetic imagining of what makes conspiracy theories desirable in the first place, no matter their content, reemphasizing rhetoric's civic roots in a time of vitriol. Courses: Argumentation and Debate, Rhetorical Criticism, Introduction to Communication, Political Communication, Persuasion. Objectives: By the lesson's end, students will be able to (1) identify the conspiracy theory as a form of public argument, (2) engage examples of the form with empathetic imagination, and (3) use the Toulmin model to evaluate arguments otherwise dismissed. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Communication Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: