Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRedding, Christopher
TitelChanging the Composition of Beginning Teachers: The Role of State Alternative Certification Policies
QuelleIn: Educational Policy, 36 (2022) 7, S.1791-1820 (30 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Redding, Christopher)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0895-9048
DOI10.1177/08959048211015612
SchlagwörterAlternative Teacher Certification; State Standards; Beginning Teachers; Elementary Secondary Education; National Surveys; Teacher Characteristics; Educational Change; Minority Group Teachers; Teacher Qualifications; Diversity (Faculty); Schools and Staffing Survey (NCES); National Teacher and Principal Survey (NCES)
AbstractDrawing on nationally representative data from six cohorts of beginning teachers from the Schools and Staffing Survey and the National Teacher and Principal Survey, this study applies a difference-in-differences research design to examine the relationship between changes to state-level alternative certification policies and the characteristics of new teachers. The introduction of alternate routes into teaching is associated with an increase in the fraction of new teachers of color in a state and the new teachers who graduated from selective colleges. No evidence was found of a relationship with the relative share of male teachers or teachers of in-demand subjects. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: