Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBryan, Julia; Williams, Joseph M.; Kim, Jungnam; Morrison, Stephaney S.; Caldwell, Cleopatra H.
TitelPerceived Teacher Discrimination and Academic Achievement among Urban Caribbean Black and African American Youth: School Bonding and Family Support as Protective Factors
QuelleIn: Urban Education, 57 (2022) 9, S.1487-1510 (24 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Bryan, Julia)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0859
DOI10.1177/0042085918806959
SchlagwörterRacial Discrimination; Academic Achievement; Urban Schools; African American Students; Student School Relationship; Parent Student Relationship; Social Support Groups; Predictor Variables; Minority Group Students
AbstractThis study examined the relations of perceived teacher discrimination, school bonding, and family support to academic achievement among 1,122 urban Caribbean Black and African American adolescents. Results revealed that teacher discrimination was negatively related to academic achievement for urban Caribbean Black and African American adolescents with school bonding and emotional family support mediating the relationship. School bonding was a protective factor for both adolescent groups, but emotional family support for urban Caribbean Black adolescents only. Implications for school counselors and educators are discussed. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Urban Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: