Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRizzuto, Kerry Carley; Steiner, Lilly M.
TitelCreating Multicultural Community Spaces for All Children: Transformative Read-Alouds in the Early Childhood Classroom
QuelleIn: School Community Journal, 32 (2022) 1, S.187-200 (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1059-308X
SchlagwörterEarly Childhood Education; Student Diversity; Transformative Learning; Reading Aloud to Others; Sense of Community; Refugees; Immigrants; Peer Relationship; Equal Education; Oral Language; Freehand Drawing; Writing (Composition); Cultural Awareness; Literacy Education; Story Telling
AbstractThe purpose of this article is to demonstrate how instruction for students from linguistically and culturally diverse families can be enhanced by the literacy practice of transformative read-alouds, which teachers can utilize to create a sense of community within the classroom for all children. Transformative readalouds are especially beneficial for refugee and immigrant students because they emphasize the use of peer connections and equitable instruction. The article discusses methods for creating transformative read-alouds and presents a vignette of a transactional read-aloud in an early childhood classroom. The use of oral language, drawing, and writing is also modeled. (As Provided).
AnmerkungenAcademic Development Institute. 121 North Kickapoo Street, Lincoln, IL 62656. Tel: 1-800-759-1495; Web site: http://www.schoolcommunitynetwork.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Community Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: