Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWeber, Keith; Melhuish, Kathleen
TitelCan We Engage Students in Authentic Mathematical Activity While Embracing Critical Pedagogy? A Commentary on the Tensions between Disciplinary Activity and Critical Education
QuelleIn: Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, 22 (2022) 2, S.305-314 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Weber, Keith)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1492-6156
DOI10.1007/s42330-022-00221-6
SchlagwörterStellungnahme; Learner Engagement; Mathematics Activities; Critical Theory; Mathematics Education; Authentic Learning
AbstractIn this commentary, we explore tensions between engaging students in authentic disciplinary mathematical activity and insights from critical theorists who analyze equity in mathematics education. The tensions arise as engaging students in authentic mathematical activity usually involve having students adopt the language and norms of another community. We suggest these tensions can be mitigated (but not eliminated) by (i) focusing on expanding students' authentic mathematical practices while giving less concern towards eliminating inauthentic mathematical practices, (ii) not restricting authentic mathematical activity to the creation of new mathematics, and (iii) including activities that allow students to make mathematics personal. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: