Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMasek, Lillian R.; Ramirez, Alexus G.; McMillan, Brianna T. M.; Hirsh-Pasek, Kathy; Golinkoff, Roberta Michnick
TitelBeyond Counting Words: A Paradigm Shift for the Study of Language Acquisition
QuelleIn: Child Development Perspectives, 15 (2021) 4, S.274-280 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Masek, Lillian R.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1750-8592
DOI10.1111/cdep.12425
SchlagwörterLanguage Acquisition; Vocabulary; Poverty; Children; Family Environment
Abstract"The 30-million-word gap," the quantified difference in the amount of speech that children growing up in low-resourced homes hear compared to their peers from high-resourced homes, is a phrase that has entered the collective consciousness. In the discussion of quantity, the complex and nuanced environments in which children learn language were distilled into a singular metric--number of words. In this article, we propose examining children's language environments by focusing on "what" caregivers communicate to children and "how" they communicate it. Focusing on the features of the language environment promotes a more inclusive approach to understanding how children learn and the diverse contexts in which that learning occurs. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Development Perspectives" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: