Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enScheibel, Gretchen; Ma, Zijie; Travers, Jason C.
TitelTeaching Social Scripts to Improve Social Communication for Students with Autism Spectrum Disorder
QuelleIn: TEACHING Exceptional Children, 54 (2022) 5, S.330-337 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Scheibel, Gretchen)
ORCID (Ma, Zijie)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0040-0599
DOI10.1177/00400599211022023
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Autism; Pervasive Developmental Disorders; Interpersonal Competence; Interpersonal Communication; Communication Skills; Intervention; Scripts; Student Behavior; Social Behavior
AbstractStudents with Autism Spectrum Disorder are likely to demonstrate social impairments that contribute to challenging behaviors and academic difficulties. As a result, the task of improving social communication skills is a critical component to any educational program for this population. Scripting provides an evidence-based and versatile option for improving social communication, yielding valuable results while requiring limited time and resource preparation from educators. In this article, we present step by step guidance to support practitioners in using scripting interventions. Considerations are discussed for adapting this intervention to meet the needs of students across the autism spectrum and links to resources for strengthening implementation and including other evidence-based practices. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "TEACHING Exceptional Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: