Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHamm, Harry; und weitere
TitelA Comparison Between the WISC and WISC-R Among Educable Mentally Retarded Students
Quelle(1976)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Development; Comparative Analysis; Intelligence Tests; Mental Retardation; Mild Mental Retardation; Research Projects; Test Reliability; Wechsler Intelligence Scale for Children
AbstractThe study compared differences and similarities between WISC and WISC-R scores for 48 ten- and thirteen-year-old educable mentally retarded students, who were matched according to sex and race. Results suggest that many children classified as "Borderline" or slightly above the WISC will be classified as "Mentally Deficient" by the WISC-R. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: