Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHolt, Yolanda; Méndez, Lucía I.; Mills, Monique T.; O'Brien, Kevin F.
TitelPhonological and Morphological Awareness Interventions with African American Children
QuelleIn: Journal of Negro Education, 90 (2021) 1, S.26-37 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Holt, Yolanda)
ORCID (Méndez, Lucía I.)
ORCID (Mills, Monique T.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-2984
SchlagwörterPhonological Awareness; Morphology (Languages); Intervention; African American Students; Academic Achievement; Elementary School Students; Grade 3; Grade 4; Black Dialects; Code Switching (Language); North Carolina
AbstractThe linguistic awareness/flexibility hypothesis posits that children with better metalinguistic knowledge have improved reading related academic performance. To date, no research has analyzed the effect of morphological or phonological interventions on improving metalinguistic competence for nonstandard dialect users. Sixteen typically developing African American 3rd (n = 7) and 4th (n = 9) graders participated. Grade- and sex-balanced groups received either a phonological or a morphological intervention. Results showed significant improvements in phonological awareness scores for 3rd graders in both groups, while narrative retell improved in different domains by intervention type. Reading scores did not improve. Nonstandard dialect use decreased. Educational implications and effect of interventions are discussed. (As Provided).
AnmerkungenHoward University School of Education. 2900 Van Ness Street NW, Washington, DC 20008. Tel: 202-806-8120; Fax: 202-806-8434; e-mail: journalnegroed@gmail.com; Web site: https://jne.howard.edu/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Negro Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: