Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDrescher, Talya; Chang, Ya-Chih
TitelBenefits of Collaborative Teaching Models in Teacher Education Programs: Sharing Disability Knowledge and Promoting Inclusion
QuelleIn: Teacher Development, 26 (2022) 2, S.151-165 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Drescher, Talya)
ORCID (Chang, Ya-Chih)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1366-4530
DOI10.1080/13664530.2022.2032299
SchlagwörterTeam Teaching; Regular and Special Education Relationship; Students with Disabilities; College Faculty; Preservice Teachers; Special Education Teachers; California (Los Angeles)
AbstractThis article presents an exploratory study aimed to document co-taught education courses across the general-special education curriculum and to determine perceived change in students' disability knowledge as a result of taking the courses. Collaborative teaching taught by a general and special education university faculty was examined over a 10-week quarter at a large public university. The infusion approach of teaching disability utilized in the study shows great promise for providing disability knowledge to general education pre-service students who may otherwise receive minimal disability-related coursework. Recommendations for future research and practice are discussed. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: