Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFreidus, Alexandra; Ewing, Eve L.
TitelGood Schools, Bad Schools: Race, School Quality, and Neoliberal Educational Policy
QuelleIn: Educational Policy, 36 (2022) 4, S.763-768 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Ewing, Eve L.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0895-9048
DOI10.1177/08959048221087208
SchlagwörterEducational Quality; Race; Neoliberalism; Educational Policy; School Choice
AbstractIn this introduction, we outline the scholarly context and research questions that motivate this special issue: In what ways do racialized constructions of school quality open up or foreclose educational opportunity? How do understandings of school quality differ across local social, political, and demographic contexts? And lastly, at what points and in what ways is the school choice process itself racialized? We then introduce the five papers in this issue, each of which challenges us to think critically about taken-for-granted notions of school quality by interrogating factors that influence "choice" beyond the usual paradigm of test scores and parental decision-making. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: