Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMohamed, Ahmed Obaid
TitelA Fast and Accurate Way of Evaluating the Widlar Current Using the Newton-Raphson Method
QuelleIn: Physics Education, 57 (2022) 3, Artikel 035005 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Mohamed, Ahmed Obaid)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-9120
SchlagwörterScience Instruction; Physics; College Science; Undergraduate Study; Energy; Problem Solving; Electronic Equipment; Equations (Mathematics)
AbstractThe Widlar current source is one of the basic current sources that undergraduate students encounter throughout their learning process on electronics courses. The Widlar current is actually given in terms of a transcendental equation. Although an analytical solution exists in terms of the Lambert W function it might not be that useful for students during exams or other practical applications. This paper presents a fast and accurate way to solve the problem numerically using the Newton-Raphson method with a regular scientific calculator, and compares the results with the analytical solution given by the Lambert W function. (As Provided).
AnmerkungenIOP Publishing. 190 North Independence Mall West Suite 601, Philadelphia, PA 19106. Tel: 215-627-0880; Fax: 215-627-0879; e-mail: ped@ioppublishing.org; Web site: https://iopscience.iop.org/journal/0031-9120
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: