Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHuntington, Heidi E.
TitelFind, Pin, Discuss: Incorporating Pinterest to Foster Community and Collaboration in Online Advertising Classes
QuelleIn: Journal of Advertising Education, 26 (2022) 1, S.64-73 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Huntington, Heidi E.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1098-0482
DOI10.1177/10980482221091239
SchlagwörterSocial Media; Advertising; Teaching Methods; Computer Mediated Communication; Online Courses; Marketing; Cooperative Learning; Group Discussion; Computer Software; Sense of Community; Integrated Learning Systems; Assignments
AbstractVisual bookmarking app Pinterest, known for its aspirational and consumptive qualities of users' "pinning" work, has recently made concerted forays into the online advertising and marketing space. At the same time, its visual and collaborative qualities offer unique potential for application in pedagogy. This paper describes a pedagogical assessment study examining a Pinterest-based discussion board series. Results suggest Pinterest enhances students' sense of learning through contributing to enjoyment, sense of community, and perceived collaborative learning. These results support the utility of Pinterest-oriented discussions to foster collaboration and learning in online digital advertising and media courses. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Advertising Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: