Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTennyson, Robert D.; Tennyson, Carol L.
TitelRule Acquisition Design Strategy Variables: Degree of Instance Divergence, Sequence, and Instance Analysis
Quelle(1975)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Processes; Concept Formation; Grade 10; High Schools; Instructional Materials; Learning Theories; Performance Factors; Responses
AbstractDesign strategies directly related to the development of instructional materials for rule learning were investigated. Findings indicated: 1) the degree of divergence between instances showed that contrasting, not matching, features resulted in better performance; and 2) two contextually similar rules learned simultaneously, not successfully, resulted in superior performance. (Author/BJG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: