Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWong, Lauren N.
TitelCharter Schools and IDEA: A Systematic Case Review
QuelleIn: Journal of School Choice, 16 (2022) 1, S.71-104 (34 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Wong, Lauren N.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1558-2159
DOI10.1080/15582159.2021.1944838
SchlagwörterCharter Schools; Educational Legislation; Federal Legislation; Equal Education; Students with Disabilities; Literature Reviews; School Choice; Special Education; Civil Rights
AbstractCharter schools are one of the fastest-growing forms of school choice. However, concerns have been raised about the quality of special education provided to students with disabilities. Results of a systematic review of court filings involving charter schools and special education and/or students with disabilities reveal recurring themes pertaining to violations of federal disability laws. This paper offers a discussion of these findings and recommendations for better serving the needs of students with disabilities attending charter schools. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of School Choice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: