Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPerrone, Frank
TitelWhy a Diverse Leadership Pipeline Matters: The Empirical Evidence
QuelleIn: Leadership and Policy in Schools, 21 (2022) 1, S.5-18 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Perrone, Frank)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1570-0763
DOI10.1080/15700763.2021.2022707
SchlagwörterPrincipals; Diversity; Race; Minority Group Students; Minority Group Teachers; Racial Bias; Gender Bias; Labor Force Development; Job Satisfaction; Outcomes of Education; Parent Participation; Elementary Secondary Education; Administrator Education
AbstractThis overview of the research revealed that diversity in the pipeline leading to the principalship is lacking and critical. The article first provided a synopsis of educator demographics, illustrating clear disparity in principal representation by race/ethnicity and sex/gender. Subsequent review of relevant empirical research demonstrated clear benefits of having a diverse principal workforce, especially for students and teachers of color. Further examination showed that educators of color and females/women, particularly those of color, face biases, and barriers in advancing to the principalship. These biases and barriers have negative implications for individuals in the principal pipeline and educational quality overall. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Leadership and Policy in Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: