Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDansereau, Diana R.; Goodrich, Andrew; Hendricks, Karin S.; Smith, Tawnya D.; Vu, Kinh T.
TitelReaching to Transgress: A Critical Self-Study of a Teacher Education Program
QuelleIn: Journal of Music Teacher Education, 31 (2022) 2, S.11-25 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Dansereau, Diana R.)
ORCID (Hendricks, Karin S.)
ORCID (Smith, Tawnya D.)
ORCID (Vu, Kinh T.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1057-0837
DOI10.1177/10570837211053626
SchlagwörterMusic Teachers; Music Education; Teacher Education Programs; Teaching Methods; Student Diversity; Intellectual Development; Spiritual Development; Online Courses; Barriers
AbstractTeaching to transgress, according to bell hooks, entails educators moving beyond an assembly-line approach to embrace integration of the mind, body, and spirit, and engaging in ways that honor the uniqueness of all students. The purpose of this study was to evaluate our music teacher education program in order to critically analyze how our practices may or may not transgress. In keeping with principles of S-STEP (Self-Study of Teacher Education Practices), we share the provocation for the study and its multiple overlapping stages. We present themes from the S-STEP process resulting from the data, and then reconsider those data using scholarly literature. Findings include the intellectual and spiritual growth of students and educators, and the challenges inherent in teaching to transgress within an online environment. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Music Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: