Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRadovic, Slaviša; Hummel, Hans G. K.; Vermeulen, Marjan
TitelThe Challenge of Designing 'More' Experiential Learning in Higher Education Programs in the Field of Teacher Education: A Systematic Review Study
QuelleIn: International Journal of Lifelong Education, 40 (2021) 5-6, S.545-560 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Radovic, Slaviša)
ORCID (Hummel, Hans G. K.)
ORCID (Vermeulen, Marjan)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-1370
DOI10.1080/02601370.2021.1994664
SchlagwörterInstructional Design; Experiential Learning; Higher Education; Teacher Education; Educational Environment; Authentic Learning; Reflection; Cooperative Learning; Learning Processes; Theory Practice Relationship; Field Trips; Problem Based Learning
AbstractAlthough a long time has passed since the theoretical foundation of experiential learning was proposed, designing experiential learning has proven to remain a challenge. We contribute to this matter by reviewing 31 empirical articles that have provided insights into what this 'more' experiential learning could be. Results are systematically compared using three perspectives to distinguish situated and general characteristics. The review highlights three pillars of learning environments that foster experiential learning (Authenticity, Reflection and Collaboration) and learning processes within each pillar. Moreover, the study provides recommendations for future theory building and practical implementation. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Lifelong Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: