Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNicholson, Philip; Hendry, Helen
TitelA Pedagogical Meeting Place or a Problem Space? Extending Play-Based Pedagogy in Year One
QuelleIn: Education 3-13, 50 (2022) 2, S.184-196 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Nicholson, Philip)
ORCID (Hendry, Helen)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0300-4279
DOI10.1080/03004279.2020.1840608
SchlagwörterGrade 1; Elementary School Students; School Readiness; Play; At Risk Students; Intervention; Preschool Education; Foreign Countries; Transitional Programs; Barriers; Student Behavior; Program Effectiveness; Grouping (Instructional Purposes); United Kingdom (England)
AbstractSchool readiness performance measures, such as the Good Level of Development (GLD), are increasingly associated with children's readiness to start formal learning, presenting challenges for supporting the transition to compulsory school. This research focuses on how an English primary school extended play-based pedagogy into Year One for children who did not achieve a GLD. Over a period of six-months, regular observations and interviews with senior leaders and teachers were carried out. The data cautions against an over-reliance on the GLD and identifies a number of challenges associated with extending play-based pedagogy into Year One when it is positioned as an intervention. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education 3-13" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: