Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMalott, Krista M.; Paone, Tina R.; Shannon, Jordan; Barr, Jason J.
TitelFrom Awareness to Commitment and Action: A Longitudinal Study of a Race-Based Counseling Course
QuelleIn: Journal of Multicultural Counseling and Development, 50 (2022) 1, S.35-43 (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0883-8534
DOI10.1002/jmcd.12232
SchlagwörterCounselor Training; Graduate Students; Racial Bias; Racial Discrimination; White Students; Student Attitudes; Counseling Techniques
AbstractResearchers assessed the longitudinal impacts of a master-level, race-based counseling course with White, graduate-level counseling students (N = 35) over a 5-year period. Impacts were assessed through interview and written data, as well as with the "White Racial Consciousness Development Scale-Revised" (Claney & Parker, 1989; Lee et al., 2007). Students expressed an increased sense of responsibility to address racism, with examples of ways they addressed inequities and discrimination across contexts. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Multicultural Counseling and Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: