Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWhiting, Jacquelyn
TitelThe Social-Emotional Underpinnings of Our Information Literacy
QuelleIn: Knowledge Quest, 50 (2021) 2, S.20-25 (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1094-9046
SchlagwörterInformation Literacy; Social Emotional Learning; Media Literacy; Interpersonal Competence; Emotional Intelligence
AbstractWhen it comes to the spread of disinformation, society has lived through the perfect storm. The isolation of the pandemic and the depression induced by that isolation gave rise to a raw need for camaraderie and connection. Forced into digital spaces to work, teach, and learn, meant spending increasing amounts of time in those spaces hoping to be entertained and distracted and informed--informed about the pandemic, about social upheaval, about the impending elections. Disinformation is designed to disrupt, if not dismantle, the social structure of lives and the fabric of governing systems. The personal net effect is that communication and relationships are breaking down. Building student social-emotional competencies is a key antidote to susceptibility to this manipulation. (ERIC).
AnmerkungenAmerican Association of School Librarians. Available from: American Library Association. 50 East Huron Street, Chicago, IL 60611. Tel: 1-800-545-2433; Web site: http://knowledgequest.aasl.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Knowledge Quest" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: