Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKavanagh, Kara M.; Thacker, Emma S.; Williams, Mira Cole; Merritt, Joi DeShawn; Bodle, Aaron; Jaffee, Ashley Taylor
TitelDisrupting Microaggressions in P-16 Classrooms: A Facilitated Workshop Approach Using Critical Case Analysis
QuelleIn: Multicultural Perspectives, 23 (2021) 4, S.232-240 (9 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Kavanagh, Kara M.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1521-0960
DOI10.1080/15210960.2021.1979403
SchlagwörterRacial Discrimination; Early Childhood Education; Elementary Secondary Education; Higher Education; Workshops; Faculty Development; Teacher Behavior; Administrator Behavior; Critical Theory; Case Method (Teaching Technique); Intervention; Preservice Teachers
AbstractThis article outlines a facilitated workshop developed by a collective of teacher educators working to disrupt microaggressions in their college of education, practicum field placements, and local school divisions. Using critical case analysis, workshop participants examine recent microaggressions committed by teachers and administrators against marginalized children and pre-service teachers in P-12 schools. Tools to recognize and disrupt these microaggressions are discussed as a means to take action. This workshop can be adapted to meet the context, audience, and needs of various stakeholders. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Multicultural Perspectives" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: