Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGrundmeier, T. A.; Retsek, D.; Berg, A.; Mann, S.; Hamlin Prieto, A.
TitelAssumption and Definition Use in an Inquiry-Based Introduction to Proof Course
QuelleIn: PRIMUS, 32 (2022) 1, S.1-13 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Grundmeier, T. A.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1051-1970
DOI10.1080/10511970.2020.1827321
SchlagwörterMathematics Instruction; Inquiry; Validity; Mathematical Logic; Teaching Methods; Student Centered Learning; Secondary School Mathematics; High School Students; College Mathematics; Undergraduate Study
AbstractStudents' proof abilities were explored in the context of an inquiry-based learning (IBL) approach to teaching an introductory proofs course. IBL is a teaching method that puts the responsibility for proof on students and focuses on student discussion and exploration. Data collected from each of the 70 participants included a portfolio consisting of their work on all proofs assigned during the course, as well as each student's final exam. Contrary to previous research conducted on introductory proof courses, this data analysis suggests that students developed an understanding of how to correctly use definitions and assumptions within the context of their proofs. (As Provided).
AnmerkungenTaylor & Francis. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "PRIMUS" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: